27. oktober 2017
Aktiviteter på byggepladsen
Mere om spærretid langs Hellerup Skole
Der har desværre været flere tilfælde af lastbiler, som ikke har overholdt spærretiden på Dessaus Boulevard langs Hellerup Skole mellem 07.30 og 08.30.
Entreprenøren på Tuborg Syd-byggepladsen har derfor yderligere intensiveret sin indsats for at indskærpe overfor transportvirksomhederne, at lastbilerne skal overholde spærretiden. Det er sket ved dels at indsnævre passagen for ind- og udkørsel til byggepladsen i spærretiden, så der kun er plads til personbiler, dels ved at øge skiltningen og dels ved at udlevere laminerede kort til chaufførerne, der tydeligt fortæller, hvor og hvornår spærretiden gælder.
Fra projektets side undskylder vi de gener, som naboer og folk med ærinde på Hellerup Skole har haft, de gange en lastbil ikke har overholdt spærretiden.
Status på leverancer af betonelementer
Leverancen af store præfabrikerede betonelementer til det nye Vilhelmsdalløb skrider godt frem. Faktisk er vi lidt foran planen og forventer nu, at leverancerne er sket medio november og ikke først ultimo november, som vi tidligere har meldt ud.
Status på jordhotel
Det er hele tiden byggeprojektets ambition at begrænse den mængde jord, der ligger i jordhotel på byggepladsen.
Vi arbejder lige nu med at få et samlet overblik over projektets jordbalance – det vil sige, hvor meget jord skal der graves op, og hvor meget skal vi bruge til det nye byggeri og landskabsbearbejdningen. Indtil vi har dette overblik, beholder vi den genanvendelige jord, der lige nu ligger i jordhotel, så vi ikke kommer til at stå i en situation, hvor vi mangler det, og lastbiler skal køre jord tilbage til pladsen.
Borearbejde på byggepladsen
Som nabo har man måske bemærket, at borerigge kører rundt på byggepladsen og laver boringer. Deres opgave er at gennemføre geotekniske boringer og miljøundersøgelser, og dette vil fortsætte året ud.
Undersøgelserne skal afdække jordens bæreevne og renhed i de områder, hvor der skal bygges boliger over jorden og parkeringskældre under jorden.
Det er et krav, at der skal være ½ meter ren jord der, hvor der bygges. Hvis undersøgelserne viser, at der er ½ meter ren jord i byggefelterne, kan vi reducere behovet for at køre ren jord til pladsen i lastbiler og således også mindske de gener, som tung trafik giver i området.